25 Mayıs 2009 Pazartesi

Bir günlük "Dünya" ziyareti...

Dünyada yaşadığım ve kaçtığım tek günümden bir alıntı. Kimimiz yalan söyleme, hile yapma, küfretme ve dedi kodu yapma alanlarında meziyetlerini kullanmaktan sakınmıyor. Bana kalırsa bu işten beslenenler bile var. Özelliklede dedikoduculukları yok mu? Onsuz yapamıyorlar, bunu yaşam kaynağı gibi görenleri tanımak bile mümkün. İftira gibi algılanmasın, kimse ben böyle yaşıyorum demiyor, ama dedi kodunun farklı bir yorumu altında, bunun gerekliliğine inanarak yaşıyorlar. Peki ne kazandırır, ne öğretir, hangi eksikliği giderir? Bir başkasının yaşadıklarını, yaşayış şeklini, konuştuklarını, giydiklerini, nereye gittiğini, ne yaptığını laflamak, neyi faydalı ve alınması gereken bir ihtiyaç yapar ki? Bu adamları neden ilgilendiriyorlar? Şu insanlara sormak isterdim. Hayatımızdaki ikinci ya da üçüncü şahıslar olarak gördüğümüz kişilerin hareketlerini takip etmek de neyin nesi oluyor. Kendisi için dedi kodu yapılan birinin buna alınganlık gösterip, hatta kavgaya dönüştürdüğünü görüyorum; ben bunu kendi yaptıklarının bir yansıması, bir tarafın diğer tarafa alışveriş tarzındaki iadesi, bedel ödemesi ve bu sorunun bir hastalık gibi salgınlaşmasıdır diyorum. Bir hayat bilgisi dersi gibi de düşünürsek eğer, bireylerin toplum içinde yer edinmelerinin bir yolu olduğunu düşünebiliriz dedikodu için. Bunun örneklerini verebilirim. Nasıl ki kişiliği oturmamış bazı bireylerin, kimlik arayışı içinde bocalarken, kendini çevresine kabul ettirmek için sigara, alkol, küfürlü konuşmak, kavgacı olmak gibi şeyleri ve şiddeti benimsiyor olması ya da bu özelliklere sahip birilerinin huyuna gitmek yolunu seçerler ya, sanırım kimisi de bunu dedi kodu yaparak sağlamaya çalışıyor diyebilirim. Etrafında olup biten heyecan verici, dikkat çekici hadiseleri, birilerine taşıyarak önemli bir eksiği tamamladıklarını düşünüyorlar. Böylece birilerini, bilmedikleri bir şeyden haberdar edip, bilgiyi getiren kişi duygusunu tatmış oluyorlar. Açıkçası bu işlerine de yarıyordu, gurup içindeki yerlerini de korumalarını sağlıyordu. Çok vahim ve acınacak bir durumdu bu insanlar için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder